پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251406
افزايش قيمت فقط با منطق ستاد تنظيم بازار باشد/تشکيل کارگروهي در سازمان مالياتي براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان
تاریخ انتشار : 1401/03/10 10:02:22
نمایش : 843
وزير امور اقتصادي و دارايي از تشکيل کارگروهي براي رسيدگي به امور شرکت‌هاي دانش‌بينان در سازمان امور مالياتي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي امشب در حاشيه نشست با شرکت‌هاي دانش‌بنيان در وزارت اقتصاد، از تشکيل کارگروهي در سازمان امور مالياتي براي رسيدگي به مسائل شرکت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد و اظهار داشت: تمامي مجوزهايي که از طريق سامانه ملي ثبت مجوزها درخواست مي‌شود، در صورت تاخير در مجوزها، امکان پيگيري و شکايت عليه دستگاه اجرايي وجود دارد.

وي افزود: از درخواست‌هايي که براي صدور مجوزها در سامانه ملي ثبت شده است، 60درصد درخواست‌ها داراي نقصان مدارک بوده، 30 درصد درخواست منجر به صدور مجوز مي‌شود و 13 درصد درخواست‌ها با تأخير در صدور مجوز همراه شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: هر کدام از دستگاه‌ها که با مشکل مواجه هستند، متقاضيان مجوز مي‌توانند شکايت خود را عليه آن دستگاه ثبت کنند.

خاندوزي همچنين در مورد افزايش قيمت کالاها در بازار عنوان کرد:‌ ستاد تنظيم بازار مسئوليت دارد و وزارت صمت پيشنهادي به اين ستاد ارائه کرد که مورد تصويب قرار گرفت و طي چند روز آينده ابلاغ مي‌شود و ساير توليدکنندگان براساس منطق اين ستاد تنظيم بازار بايد افزايش قيمت در محصولات خود داشته باشد و خارج از منطق اين کارگروه حق افزايش قيمت محصولات خود را ندارند.

وي در مورد ثبت اعتراض مردم به حذف يارانه در سامانه رفاه ايرانيان گفت: يارانه معيشتي برخي افراد به خاطر عدم ارائه اطلاعات دستگاه‌‌ها بوده است يا اينکه برخي افراد از حساب شخصي خود براي کارهاي تجاري و اداري مانند خيريه‌ها و يا صندوق‌ها استفاده کرده‌اند که بايد عملکرد حساب شخصي و تجاري و اداري جدا شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: رسيدگي به وضعيت درآمدي دهک‌ها از طريق پايگاه رفاه ايرانيان که در وزارت رفاه قرار دارد انجام مي‌شود.

خاندوزي در مورد شرکت‌هاي دانش‌بنيان بيان داشت: براساس تبصره 18 آيين‌نامه اجرايي تسهيلات مرتبط با توليد در قانون بودجه حداقل 10 درصد از اين تسهيلات مربوط به شرکت‌هاي دانش‌بنيان است که با نرخ ترجيحي 18 درصد براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان پرداخت مي‌شود البته اين وجوه به صورت اهرمي با منابع بانک‌ها تلفيق مي‌شود و سرمايه‌ در گردش براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان اختصاص مي‌يابد که با نرخ 2 درصد کمتر به آنها اختصاص پيدا مي‌کند.

وي ادامه داد: از اين پس طرح‌هايي که مرتبط با وزارت اقتصاد است بايد اخذ نظر از نهاده‌هاي تخصصي و انجمن‌ها و کارآفرينان در آنها مورد لحاظ قرار گيرد.

در جلسه امشب وزير امور اقتصادي و دارايي نمايندگاني از شرکت‌هاي دانش‌بنيان به ارائه نقطه‌نظرات و مشکلات شرکت‌هاي خود پرداختند و نمايندگاني از سازمان امور مالياتي، سازمان بورس و اوراق بهادار و وزير اقتصاد حضور داشتند. يکي از مهم‌ترين مشکلاتي که شرکت‌هاي دانش‌بنيان عنوان کردند مشکل افتتاح خط اعتباري ريالي و همچنين مشکل مالياتي و ارزش دارايي‌هاي معنوي شرکت‌هاي دانش‌بنيان بود.

در اين مراسم محسن خدابخش نماينده سازمان بورس عنوان کرد: دستورالعملي براي پذيرش شرکت‌هاي دانش‌بنيان در کارگروه ساماندهي مراکز نوآوري و رويدادهاي دانش‌بنيان فراهم شد که شرکت‌هاي دانش‌بنيان براساس اين دستورالعمل در بازار سرمايه پذيرش گيرند.

وي افزود:‌دنبال اين هستيم که شرکت‌هاي سبدگرداني با فناوري اطلاعات فعاليت کنند.

همچنين توتونچي معاون فني سازمان امور مالياتي نيز اظهار داشت: هزينه‌هاي نقل و انتقال ارز که به خاطر تحريم‌ها افزايش يافته است به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي پذيرفته مي‌شود. برخي از هزينه‌ها بايد در چارچوب مقررات به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي ارائه شود.

معاون فني سازمان مالياتي همچنين گفت: يکي از گلايه‌هاي شرکـت‌هاي دانش‌بنيان تغيير ارزش دارايي‌هاي آنها براساس تورم است که اين شرکت‌ها مي‌توانند هر پنج سال يک بار به تجديد ارزيابي دارايي‌هاي خود بپردازند که اين مسئله معاف از ماليات است.

توتونچي افزود: اگر يک شرکت دانش‌بنيان براساس قوانين پراکنده از معافيت مالياتي برخوردار است اما مميز مالياتي آن را تشخيص نداد مي‌تواند از طريق ماده 244 شکايت خود را مطرح کند و از معافيت قانوني برخوردار شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html